Nutridome-myymälän säännöt
1. YLEISET MÄÄRÄYKSET
1.1. Verkkokauppaa osoitteessa www.nutridome.fi ylläpitää Abriga Sp. z o.o., jonka kotipaikka on Radom (26-600), ul. Staromiejska 8/12, Puola, ja joka on merkitty Puolan kansalliseen yritysrekisteriin (KRS) numerolla 0000700689, verotunnus NIP PL5272825059. Yhtiö harjoittaa myyntiä Suomen alueella verkkokaupan välityksellä, jota jäljempänä kutsutaan nimellä ”Kauppa” tai ”Verkkokauppa”.
1.2. Nämä ehdot on tarkoitettu Kaupan asiakkaille. Verkkokaupan kautta tapahtuva myynti perustuu näihin ehtoihin, joihin jokaisen asiakkaan tulee tutustua ennen Tilauksen tekemistä. Tilauksen tekeminen merkitsee ehtojen hyväksymistä.
1.3. Myyjä ilmoittaa, että Asiakas voi ottaa yhteyttä Myyjään:
a) lähettämällä kirjeenvaihtoa osoitteeseen: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Puola,
b) sähköpostitse osoitteeseen: contact@nutridome.fi,
c) puhelimitse numeroon: +(358) 93 158 19 76 (asiakaspalvelu avoinna maanantaista perjantaihin klo 8.00–16.00; puhelun hinta määräytyy operaattorin hinnaston mukaan).
1.4. Myyjä ilmoittaa henkilötietojen rekisterinpitäjänä, että Asiakkaan antamia henkilötietoja käsitellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) 2016/679, 27.4.2016 (GDPR) mukaisesti. Tietoja käsitellään Tilauksen toteuttamista, asiakaspalvelua sekä – Asiakkaan suostumuksella – markkinointitarkoituksia varten. Tietoja voidaan luovuttaa tahoille, jotka tuottavat Myyjälle tilauksen toteuttamiseen välttämättömiä palveluja. Jokaisella Asiakkaalla on oikeus saada pääsy omiin tietoihinsa, oikaista niitä, poistaa ne, rajoittaa käsittelyä, siirtää tiedot järjestelmästä toiseen sekä vastustaa käsittelyä. Asiakkaalla on myös oikeus peruuttaa suostumuksensa milloin tahansa sekä tehdä valitus toimivaltaiselle tietosuojaviranomaiselle Suomessa (Tietosuojavaltuutetun toimisto / Office of the Data Protection Ombudsman).
1.5. Mikäli näissä ehdoissa käytetään alla lueteltuja käsitteitä, niillä tarkoitetaan seuraavaa:
a) Ostaja / Asiakas – luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus ja joka tekee ostoksia Verkkokaupassa tarkoituksiin, jotka eivät liity suoraan hänen elinkeinotoimintaansa tai ammattitoimintaansa, näiden ehtojen mukaisesti.
b) Myyjä – Abriga Sp. z o.o., puolalainen osakeyhtiö, joka ylläpitää verkkokauppaa osoitteessa www.nutridome.fi. Myyjä vastaa sivustolla tarjottavien tuotteiden myynnistä, tilausten käsittelystä sekä kampanjoiden ja kaupallisten toimenpiteiden järjestämisestä. Yhtiö toimii Puolan lainsäädännön mukaisesti Euroopan unionissa rekisteröityneenä elinkeinonharjoittajana ja harjoittaa myyntiä kuluttajille Suomessa.
c) Kuluttaja – Asiakas, joka on luonnollinen henkilö ja joka tekee Myyjän kanssa oikeustoimen, joka ei liity suoraan hänen elinkeinotoimintaansa tai ammattitoimintaansa. Näiden ehtojen kuluttajia koskevia määräyksiä sovelletaan myös luonnollisiin henkilöihin, joihin sovelletaan Euroopan unionin kuluttajansuojalainsäädännön mukaista suojaa.
d) Tilauslomake – Verkkokaupassa saatavilla oleva interaktiivinen lomake, jonka avulla Tilauksen voi tehdä, erityisesti lisäämällä Tuotteita sähköiseen ostoskoriin sekä määrittämällä kauppasopimuksen ehdot, mukaan lukien toimitus- ja maksutavan.
e) Asiakastili – Asiakkaan Verkkokaupan järjestelmässä luoma yksilöllinen profiili, joka tunnistetaan sähköpostiosoitteen perusteella ja jossa säilytetään Asiakkaan tiedot sekä tiedot hänen Tilauksistaan. Sisäänkirjautuminen tapahtuu sähköpostitse lähetettävän vahvistuskoodin avulla. Tietoja käsitellään asetuksen (EU) 2016/679 (GDPR) mukaisesti.
f) Newsletter – Asiakkaan suostumuksella lähetettävä sähköinen viestintä, joka sisältää tietoa Verkkokaupasta, tuotteista, uutuuksista ja kampanjoista. Asiakas voi milloin tahansa peruuttaa tilauksen maksutta.
g) Tuote – mikä tahansa tavara tai palvelu, mukaan lukien digitaalinen sisältö tai digitaalinen palvelu, jota tarjotaan Kuluttajalle Verkkokaupassa myynti- tai palvelusopimuksen perusteella.
h) Kauppasopimus – etäsopimus, joka tehdään Myyjän ja Kuluttajan välillä Verkkokaupan kautta ja jonka nojalla Myyjä sitoutuu toimittamaan Tuotteen tai suorittamaan palvelun ja Kuluttaja sitoutuu maksamaan sovitun hinnan. Sopimus syntyy, kun Myyjä lähettää Kuluttajalle vahvistuksen Tilauksen vastaanottamisesta käsittelyä varten.
i) Tilaus – Asiakkaan Verkkokaupassa suorittama toimenpide, jossa hän tekee tilauksen Tuotteesta valitsemalla tuotteet, määrittämällä niiden määrän sekä antamalla Kauppasopimuksen tekemiseen ja toteuttamiseen tarvittavat tiedot. Kauppasopimus syntyy, kun Myyjä lähettää Kuluttajalle vahvistuksen Tilauksen vastaanottamisesta käsittelyä varten.
1.6. Näitä ehtoja voidaan muuttaa. Muutetut ehdot tulevat voimaan siitä päivästä lähtien, kun ne julkaistaan Verkkokaupassa, ja niitä sovelletaan ainoastaan muutoksen voimaantulon jälkeen tehtyihin Tilauksiin. Ennen ehtojen muutosta tehdyt Tilaukset toteutetaan sen version perusteella, joka oli voimassa Tilauksen tekohetkellä.
1.7. Verkkokauppa myy tuotteita yksinomaan Kuluttajille henkilökohtaiseen käyttöön, joka ei liity elinkeinotoimintaan tai ammattitoimintaan. Tuotteiden ostaminen jälleenmyyntitarkoituksessa on kielletty.
1.8. Myyjä ei käytä tuomioistuimen ulkopuolisia kuluttajariitojen ratkaisutapoja Verkkokaupan kautta tehtyihin sopimuksiin liittyen eikä ole velvollinen osallistumaan tällaisiin menettelyihin, ellei velvollisuus perustu pakottavaan lainsäädäntöön.
1.9. Näitä ehtoja sovelletaan Myyjän ja Kuluttajan välillä Verkkokaupan kautta tehtäviin sopimuksiin.
1.10. Myyjän ja Kuluttajan välinen kauppasopimus tehdään suomen kielellä, kyseisen kieliversion mukaiseen sovellettavaan lainsäädäntöön ja näihin ehtoihin perustuen, kuitenkaan rajoittamatta pakottavien säännösten mukaista suojaa, joka Kuluttajalle kuuluu hänen tavanomaisen asuinpaikkansa lain perusteella.
1.11. Tilauksen tekemisen seurauksena syntyvän kauppasopimuksen osapuolia ovat Myyjä ja Kuluttaja. Kauppasopimuksen perusteella Myyjä sitoutuu siirtämään Tuotteen omistusoikeuden Kuluttajalle ja toimittamaan sen sopimuksen ehtojen mukaisesti, ja Kuluttaja sitoutuu maksamaan Myyjälle Tuotteen hinnan sekä toimituskulut ja vastaanottamaan Tuotteen.
2. TILAUKSET
2.1. Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa merkitsee, että Asiakas hyväksyy tietoisesti nämä ehdot ennen Tilauksen viimeistelyä.
2.2. Hyväksymällä nämä ehdot Asiakas antaa suostumuksensa sähköisen laskun sekä tarvittaessa hyvityslaskun laatimiseen ja lähettämiseen Tilauksessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Jos Asiakas ei anna suostumustaan sähköisiin laskuihin tai peruuttaa sen, hän voi ottaa yhteyttä Myyjään sähköpostitse osoitteeseen: contact@nutridome.fi ja ilmoittaa postiosoitteen, johon lasku lähetetään paperimuodossa.
2.3. Sähköisen laskun lähettäminen Tilauksessa Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen katsotaan laskun toimittamiseksi. Asiakas voi toimittaa Myyjälle kaikki laskua koskevat huomautukset sähköisesti.
2.4. Verkkokauppa harjoittaa Tuotteiden etämyyntiä ja toimitusta. Valikoimassa on ainoastaan uusia Tuotteita. Tiedot Tuotteen hinnasta, ominaisuuksista, laadusta ja olennaisista piirteistä sekä toimituskustannuksista ovat saatavilla Verkkokaupan sivustolla ja esitetään kunkin Tuotteen yhteydessä, ja toimituskustannukset määräytyvät kohdassa 3.7 alla kuvatulla tavalla.
2.5. Kaikki Verkkokaupassa saatavilla olevat Tuotteet ovat fyysisesti varastossa, ja varastotilanne päivitetään päivittäin. Tuotteiden saatavuustiedot voivat kuitenkin muuttua ilman ennakkoilmoitusta. Verkkokauppa pidättää oikeuden olla toteuttamatta Tilausta, jos kyseinen Tuote on loppunut varastosta, mistä Asiakkaalle ilmoitetaan viipymättä.
2.6. Verkkokauppa pidättää oikeuden todeta, että Tuotteen lisääminen ostoskoriin ei merkitse sen varaamista.
2.7. Tuotteiden Tilaukset tehdään täyttämällä Verkkokaupan verkkosivuilla saatavilla oleva Tilauslomake asianmukaisesti. Tilauksen tekemisen jälkeen Asiakas saa ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen vahvistuksen Tilauksen vastaanottamisesta. Myyjä ei vastaa sähköpostiviestin toimittamatta jäämisestä teknisistä syistä, joihin Myyjällä ei ole vaikutusta.
2.8. Tilauksia voivat tehdä rekisteröityneet henkilöt, joilla on Asiakastili Verkkokaupassa.
2.9. Verkkokauppa pidättää oikeuden keskeyttää Tilauksen käsittelyn, jos Tilaus ei sisällä kaikkia sen toteuttamiseen tarvittavia tietoja tai jos annetut tiedot ovat virheellisiä. Verkkokauppa ottaa Asiakkaaseen yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse puuttuvien tietojen selvittämiseksi tai täydentämiseksi. Mikäli yhteyttä ei saada 7 päivän kuluessa Tilauksen tekemispäivästä, Verkkokaupalla on oikeus peruuttaa Tilaus ja palauttaa Asiakkaan maksamat varat.
2.10. Verkkokauppa pidättää oikeuden peruuttaa Tilauksen, jos ennakkoon maksettavan Tilauksen koko hintaa ei ole suoritettu 7 päivän kuluessa Tilauksen tekemisestä. Tällaisessa tapauksessa Verkkokauppa palauttaa Asiakkaan mahdollisesti maksamat varat.
3. TILAUKSEN KÄSITTELY JA TOIMITUS
3.1. Verkkokauppa käsittelee Tilaukset 3–5 arkipäivän kuluessa siitä hetkestä, kun Asiakkaan maksu on kirjautunut Myyjän tilille.
3.2. Tilauksen käsittelyllä tarkoitetaan valmiin paketin luovuttamista kuljetusliikkeelle. Asiakkaalle ilmoitetaan lähetyksen lähettämisestä sähköpostitse ja hän saa seurantakoodin (lähetysnumeron).
3.3. Asiakas voi seurata ostettujen Tuotteiden kuljetusta toimituksen hoitavan kuljetusliikkeen verkkosivujen kautta.
3.4. Verkkokauppa pidättää oikeuden todeta, että Verkkokaupasta ostettujen Tuotteiden lähetys- ja toimitusaika riippuu valitusta kuljetustavasta sekä toimituspaikasta.
3.5. Verkkokauppa pidättää oikeuden todeta, että Tilauksen käsittely- ja toimitusaika voi pidentyä kampanja- tai juhlapyhien aikana. Myyjä tekee parhaansa noudattaakseen ilmoitettuja käsittelyaikoja.
3.6. Mikäli Tilauksen käsittelyssä ilmenee vaikeuksia, Asiakkaalle ilmoitetaan siitä viipymättä sähköisesti. Jos syntyy olosuhteita, joiden vuoksi Verkkokaupan on palautettava Asiakkaan Verkkokaupan tilille maksamat varat, sovelletaan näiden ehtojen kohdan 10 ”Maksujen palautukset ja liikamaksut” määräyksiä.
3.7. Toimituskulut ilmoitetaan aina Tilauksen yhteenvedossa. Toimitukset hoitavat kuljetusliikkeet, joiden kanssa Verkkokauppa tekee yhteistyötä.
3.8. Ottaen huomioon kohdan 1.7 määräykset Verkkokauppa pidättää oikeuden kieltäytyä Tilauksen toteuttamisesta, jos Tilaus koskee suuria määriä Tuotteita tai ostoja, jotka on tarkoitettu edelleenmyyntiin voitontavoittelutarkoituksessa.
4. HINNAT JA ALENNUKSET
4.1. Kaikki Verkkokaupan ilmoittamat hinnat on esitetty euroina (EUR). Tuotteen täydellisessä kuvauksessa ilmoitetaan bruttohinta, joka sisältää voimassa olevan arvonlisäverokannan. Kunkin Tuotteen yhteydessä ilmoitettu hinta on sitova Tilauksen tekohetkellä.
4.2. Verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa valikoimassa olevien Tuotteiden hintoja, lisätä uusia Tuotteita sekä järjestää tai peruuttaa kampanjoita Verkkokaupan sivustolla tai tehdä niihin muutoksia, kuitenkin siten, että muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin Tilauksiin.
4.3. Kampanjatuotteiden osalta Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä edellyttäen, että Tilaus on tehty oikein sähköisessä myyntijärjestelmässä.
4.4. Verkkokaupan kaikki kampanjat, erikoistarjoukset, alennukset ja hinnanalennukset eivät ole yhdistettävissä keskenään.
4.5. Kampanjat ja alennusmyynnit ovat ajallisesti tai määrällisesti rajoitettuja.
4.6. Asiakas ei voi vaatia hinnan erotuksen palauttamista kampanjahinnan ja normaalihinnan välillä, jos Tilaus on tehty ennen kampanjajakson alkua tai sen päättymisen jälkeen.
4.7. Myyjä ilmoittaa, että se voi järjestää kampanjoita Tuotteille, joilla on lyhyt käyttöaika. Kunkin Tuotteen viimeinen käyttöpäivä on ilmoitettu Tuotteen tuotesivulla. Tuotteista, joiden lyhyt käyttöaika on selkeästi ilmoitettu, ei voi tehdä reklamaatiota, mikäli sopimuksentekohetkellä käyttökesto oli riittävä Tuotteen asianmukaiseen käyttöön valmistajan ohjeiden mukaisesti ja Asiakkaalle oli tästä ilmoitettu ennen Tilauksen tekemistä.
5. VASTUU TUOTTEEN VIRHEISTÄ JA REKLAMAATIOIDEN KÄSITTELY
5.1. Tuotteen virheisiin perustuvien reklamaatioiden tekemistä koskevat periaatteet silloin, kun Ostaja on Kuluttaja tai elinkeinonharjoittaja, joka nauttii kuluttajalle kuuluvasta suojasta, ja Tuote ei ole kauppasopimuksen mukainen, ovat seuraavat:
5.1.1. Myyjä vastaa Kuluttajalle siitä, että Tuote on myyntisopimuksen mukainen Suomen voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti, kuitenkaan rajoittamatta Kuluttajan suojaa, joka perustuu hänen vakituisen asuinmaansa pakottaviin kuluttajansuojaa koskeviin säännöksiin.
Jos Tuotteen todetaan olevan myyntisopimuksen vastainen, Kuluttajalla on oikeus tehdä valitus tämän Säännöstön mukaisesti.
5.1.2. Myyjä on velvollinen toimittamaan Tuotteen, joka on virheetön ja vastaa myyntisopimuksen sisältöä. Mikään tämän Säännöstön määräys ei poissulje tai rajoita Asiakkaalle Suomen lain mukaan kuuluvia oikeuksia.
5.1.3. Asiakas, joka käyttää oikeuksiaan Tuotteen kauppasopimuksen vastaisuuden perusteella, voi vaatia Tuotteen korjaamista tai vaihtamista voimassa olevien kuluttajansuojasäännösten mukaisesti.
5.1.4. Myyjä korjaa tai vaihtaa Tuotteen kohtuullisessa ajassa siitä hetkestä, kun Asiakas on ilmoittanut Myyjälle Tuotteen kauppasopimuksen vastaisuudesta. Myyjä vastaa kaikista Tuotteen korjaamiseen tai vaihtamiseen liittyvistä kustannuksista.
5.1.5. Jos Tuote on korjattava tai vaihdettava, Asiakkaan tulee asettaa Tuote Myyjän saataville. Myyjä noutaa Tuotteen Asiakkaalta omalla kustannuksellaan. Myyjä toimittaa Asiakkaalle kauppasopimuksen mukaisen Tuotteen ja noutaa samalla sopimuksen vastaisen Tuotteen Myyjän päätöksen mukaisesti (näiden ehtojen kohta 7.4).
5.1.6. Jos Asiakas käyttää oikeuttaan hinnanalennukseen, Myyjä palauttaa kyseisen määrän viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun Myyjä on vastaanottanut Asiakkaan ilmoituksen hinnanalennuksesta.
Jos Asiakas käyttää oikeuttaan purkaa sopimus, Asiakas lähettää Tuotteen viipymättä takaisin Myyjälle Myyjän kustannuksella, ja Myyjä palauttaa hinnan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa Tuotteen tai sen palauttamista koskevan todisteen vastaanottamisesta.
6. TOIMITUKSEEN LIITTYVÄT REKLAMAATIOT
6.1. Asiakkaan tulee tarkistaa lähetyksen kunto ennen vastaanoton vahvistamista, erityisesti arvioida, ettei lähetyksessä ole vaurioita tai puutteita, sekä tarkistaa lähetyksen sisältö viipymättä pakkauksen avaamisen jälkeen. Jos Asiakas toteaa, että kuljetuksen aikana on tapahtunut puutetta tai paketti on vaurioitunut, hän voi:
- kieltäytyä vastaanottamasta lähetystä kuljetusliikkeeltä ja täyttää samalla vahinkopöytäkirjan,
- vastaanottaa lähetyksen ja tehdä virheilmoituksen (reklamaation) kuljetusliikkeelle enintään 7 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta,
- vastaanottaa lähetyksen ja tehdä virheilmoituksen (reklamaation) Myyjälle enintään 7 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta; tällöin Myyjä tekee reklamaation kuljetusliikkeelle. Asiakas voi tehdä reklamaation Myyjälle valitsemallaan tavalla näiden ehtojen kohdan 7.2 mukaisesti.
6.2. Mikäli reklamaatio koskee vaurioitunutta lähetystä tai kuljetuksen aikana vaurioituneita Tuotteita, Asiakkaan tulee mahdollisuuksien mukaan toimittaa Myyjälle kuljetusliikkeen laatima vahinkopöytäkirja sekä valokuvadokumentaatio, joka osoittaa vauriot: paketin ulkopuolella, pakkauksen sisällä, vaurioituneissa Tuotteissa sekä lähetysetiketissä.
7. MUUT REKLAMAATIOIDEN TEKEMISTÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖT
7.1. Myyjä vastaanottaa ilmoitukset ja reklamaatiot sekä antaa Tuotteita koskevaa tietoa suullisesti, kirjallisesti, sähköpostitse tai sähköisten lomakkeiden kautta, jotka ovat saatavilla osoitteessa: Palautukset ja valitukset
Myyjän yhteystiedot on ilmoitettu jäljempänä kohdassa 7.2.
7.2. Reklamaation tekemiseksi Ostajan tulee toimittaa Myyjälle selkeä tahdonilmaisu ottamalla yhteyttä Myyjään valitsemallaan tavalla alla mainituista tai muulla tehokkaalla tavalla:
a) sähköpostitse osoitteeseen: returns@nutridome.fi, tai
b) puhelimitse numeroon: (+358) 93 158 19 76 (asiakaspalvelu avoinna maanantaista perjantaihin klo 8.00–16.00), tai
c) kirjallisesti postiosoitteeseen: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Puola.
Ostaja voi myös käyttää palautuslomaketta, joka on saatavilla linkistä: PALAUTUSLOMAKE.
7.3. Reklamaation tunnistamista ja käsittelyä varten Asiakkaan tulee toimittaa tai asianmukaisesti liittää seuraavat tiedot: etu- ja sukunimi, osoite, sähköpostiosoite, yhteyspuhelinnumero, reklamaation kohde sekä Tilauksen numero ja vaadittu hyvitys/vaatimus, kaikki reklamaatiota perusteleva olosuhteet sekä – jos reklamaatio tehdään näiden ehtojen kohdan 5 tai 6 perusteella – virheen/sopimuksen vastaisuuden toteamispäivä ja valokuvat, jotka vahvistavat Tuotteen virheen/sopimuksen vastaisuuden. Lisäksi, jos reklamaatio tehdään kohdan 6 perusteella, vahinkopöytäkirja (näiden ehtojen kohta 6.2).
7.4. Myyjä päättää Asiakkaan toimittamien tietojen perusteella tapauskohtaisesti, onko Asiakkaan palautettava virheellinen Tuote Myyjälle. Ellei pakottavasta lainsäädännöstä, mukaan lukien kuluttajansuojalain säännöksistä, muuta johdu, Myyjä ei voi käsitellä reklamaatiota, mikäli Asiakas ei palauta Tuotetta.
7.5. Palautettavaa Tuotetta sisältävä lähetys tulee pakata siten, ettei kuljetuksen aikana synny vaurioita.
7.6. Myyjä ilmoittaa, että Ostajan subjektiiviset tuntemukset hänen henkilökohtaisista mieltymyksistään (esim. tuoksu, huulipunan väri tai meikkivoiteen sävy eivät miellytä Ostajaa) eivät tarkoita, että Tuotteessa olisi virhe tai että se olisi sopimuksen vastainen.
- Yksilöllinen yliherkkyys tai allerginen reaktio toimitettuun Tuotteeseen ei ole peruste Tuotteen virheellisyyden toteamiselle. Myöskään lahjojen tai muiden Tilaukseen kuulumattomien maksuttomien etujen virheet eivät ole peruste Tuotteen virheellisyyden toteamiselle.
- Tuotekuvat ovat keskeisessä roolissa ostoprosessissa, minkä vuoksi Myyjä huolehtii erityisen tarkasti Verkkokaupassa julkaistujen tuotekuvien laadusta. Haluamme kuitenkin huomauttaa, että tuotekuvat ovat ainoastaan havainnollistavia, ja Tuotteen todellinen ulkonäkö voi poiketa hieman siitä, mitä näet Verkkokaupan sivustolla.
7.7. Reklamaation tekemisen jälkeen Asiakas saa yksityiskohtaiset tiedot reklamaatiomenettelyn seuraavista vaiheista.
7.8. Myyjä voi käsitellä reklamaation sen jälkeen, kun Asiakas on toimittanut kaikki ehtojen mukaiset, reklamaation perusteltavuuden arvioimiseksi tarvittavat tiedot ja asiakirjat.
7.9. Myyjä vastaa reklamaatioon ilman aiheetonta viivytystä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Reklamaatioon voidaan vastata samassa muodossa, jossa ilmoitus on tehty. Varojen palautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota Asiakas käytti Tilauksen maksamiseen (palautuslomakkeessa ilmoitetulle pankkitilille tai maksualustan kautta).
8. SOPIMUKSESTA PERUUTTAMINEN
8.1 Myyjä ilmoittaa, että Kuluttajalla on oikeus peruuttaa Verkkokaupan kautta tehty Tuotteen kauppasopimus 14 päivän kuluessa Tuotteen toimittamisesta ilman syyn ilmoittamista. Yksityiskohtainen peruuttamismenettely on kuvattu sopimuksen peruuttamisehdoissa.
8.2. Kauppasopimuksen peruuttamisaika päättyy 14 kalenteripäivän kuluttua siitä päivästä, jolloin Kuluttaja sai ostetun Tuotteen haltuunsa tai jolloin kolmas osapuoli, joka ei ole kuljetusliike ja jonka Kuluttaja on nimennyt, sai Tuotteen haltuunsa. Jos kauppasopimus koskee useita Tuotteita, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osina, peruuttamisaika päättyy 14 kalenteripäivän kuluttua siitä päivästä, jolloin Kuluttaja sai viimeisen Tuotteen, erän tai osan haltuunsa, tai jolloin kolmas osapuoli, joka ei ole kuljetusliike ja jonka Kuluttaja on nimennyt, sai viimeisen Tuotteen, erän tai osan haltuunsa.
8.3. Peruuttamisajan noudattamiseksi riittää, että Kuluttaja ennen 14 päivän määräajan päättymistä lähettää Myyjälle selkeän ilmoituksen kauppasopimuksen peruuttamisesta jollakin edellä kohdassa 7.2 mainituista tavoista.
8.4. Jos kauppasopimus peruutetaan pätevästi, sopimus katsotaan tekemättömäksi. Tuote tulee palauttaa muuttumattomassa kunnossa, lukuun ottamatta tilannetta, jossa sitä on käytetty siinä määrin kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi. Kuluttaja vastaa Tuotteen arvon alenemisesta, joka johtuu käytöstä, joka ylittää tämän välttämättömän laajuuden, voimassa olevien kuluttajansuojasäännösten mukaisesti.
8.5. Kuluttajan on palautettava Tuote viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, jolloin hän on antanut ilmoituksen kauppasopimuksen peruuttamisesta. Määräajan noudattamiseksi riittää, että Kuluttaja lähettää palautuslähetyksen ennen määräajan päättymistä.
Palautettava Tuote tulee lähettää osoitteeseen: Nutridome, ul. Gazowa 8, 26-600 Radom, Puola.
8.6. Palautettavan Tuotteen lähetyskustannuksista Myyjälle vastaa Kuluttaja, ellei Myyjä päätä toisin. Kustannus vastaa tavanomaista lähetysmaksua postin tai kuriiriyritysten tariffien mukaisesti. Kuluttaja voi tutustua esimerkkihintoihin valittujen operaattorien verkkosivuilla. Lisäksi Kuluttaja vastaa palautukseen liittyvistä suorista kustannuksista, kuten lähetyksen pakkauskuluista.
8.7. Myyjän on palautettava kaikki Kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien Tuotteen toimituskulut, viipymättä ja viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, kun Myyjä on vastaanottanut Kuluttajan ilmoituksen sopimuksen peruuttamisesta.
Myyjä voi pidättää palautuksen siihen saakka, kunnes Tuote on palautettu tai Kuluttaja on toimittanut todisteen sen lähettämisestä takaisin—sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin.
Maksu palautetaan samalla maksutavalla, jota Kuluttaja käytti Tilauksen tekemisen yhteydessä, ellei Kuluttaja suostu toiseen palautustapaan. Maksujen palautuksia ja liikamaksuja koskevat yksityiskohtaiset määräykset sisältyvät näiden ehtojen kohtaan 10.
8.8. Jos Kuluttaja on valinnut Tuotteen toimittamistavan, joka on kalliimpi kuin Myyjän tarjoama halvin tavanomainen toimitustapa, Myyjä ei ole velvollinen palauttamaan Kuluttajan maksamia lisäkustannuksia.
8.9. Kuluttajalla ei ole oikeutta peruuttaa kauppasopimusta kuluttajansuojalainsäädännössä säädetyissä tapauksissa, erityisesti silloin, kun sopimus koskee:
a) Tuotetta, joka ei ole valmiiksi valmistettu ja joka on valmistettu Kuluttajan antamien erityismääritysten mukaisesti tai selvästi Kuluttajan yksilöllisiä tarpeita varten,
b) Tuotetta, joka voi pilaantua nopeasti tai jolla on lyhyt käyttöikä,
c) Tuotetta, joka toimitetaan sinetöidyssä pakkauksessa ja jota ei voida avauksen jälkeen palauttaa terveyden tai hygienian suojelemiseksi, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen.
8.10. Kuluttajalla on oikeus palauttaa Tuote, joka on avattu ja tarkastettu siinä määrin kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi, edellyttäen että palauttaminen ei ole mahdotonta terveyden suojaamisen tai hygieniasyiden vuoksi, joista on määrätty edellä kohdassa 8.9 c). Tällöin Kuluttaja vastaa mahdollisesta Tuotteen arvon alenemisesta edellä kohdan 8.4 mukaisesti.
9. MAKSUTAVAT
9.1. Asiakas voi valita seuraavat maksutavat tilatulle tavaralle:
a) ennakkomaksu – jonkin Verkkokaupan hyväksymän maksujärjestelmän kautta tai pankkisiirrolla; Tilauksen käsittely aloitetaan sen jälkeen, kun Verkkokauppa on saanut maksupalveluntarjoajalta vahvistuksen maksutapahtuman onnistumisesta, ja pankkisiirron tapauksessa – sen jälkeen, kun maksu on kirjautunut Myyjän tilille,
b) korttimaksu – Verkkokauppa hyväksyy Visa- ja MasterCard-kortit. Tieto Tilauksen vastaanottamisesta lähetetään Asiakkaalle sähköpostitse.
9.2. Korttimaksutapahtumat käsitellään verkkopankkimaksuja välittävien yritysten suojatuilla sivuilla SSL-salausta käyttäen. Verkkokaupalla ei ole pääsyä Asiakkaan korttitietoihin eikä se tallenna niitä järjestelmässään.
10. MAKSUJEN PALAUTUKSET JA LIIKAMAKSUT
10.1. Mikäli syntyy velvollisuus palauttaa Asiakkaan maksamia suorituksia, Verkkokauppa palauttaa maksun viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa, käyttäen samaa maksutapaa, jonka Asiakas valitsi Tilauksen tekemisen yhteydessä, ellei toisin ole sovittu.
10.2. Verkkokauppa pidättää oikeuden tarkistaa maksun palautusta pyytävän Asiakkaan henkilöllisyyden. Verkkokauppa ei vastaa maksun palautuksen viivästymisestä tai palautuksen puuttumisesta, jos Asiakas ei kehotuksesta huolimatta toimita palautuksen suorittamiseksi tarvittavia tietoja.
10.3. Verkkokauppa ei vastaa maksun palautuksen puuttumisesta tai viivästymisestä, jos se johtuu siitä, että Asiakas on antanut virheelliset henkilötiedot tai väärän pankkitilin numeron.
10.4. Tilattujen Tuotteiden hyvitys voidaan suorittaa kokonaan tai osittain hyväksytyn reklamaation laajuuden mukaan.
10.5. Kaikki palautukset suoritetaan käteisettömästi – Asiakkaan ilmoittamalle tilille tai samalla maksutavalla, jota käytettiin ostoksen yhteydessä.
11. HENKILÖTIETOJEN TURVALLISUUS JA LUOTTAMUKSELLISUUS
11.1. Abriga Sp. z o.o., jonka kotipaikka on Radom, käsittelee Asiakkaiden henkilötietoja ainoastaan Tilausten toteuttamista, asiakaspalvelua sekä lakisääteisten velvoitteiden täyttämistä varten. Tietoja käsitellään siinä laajuudessa kuin se on tarpeen myyntiprosessin asianmukaiseksi toteuttamiseksi voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Jokaisella Asiakkaalla on oikeus saada pääsy tietoihinsa, oikaista niitä, poistaa ne sekä käyttää muita lain mukaisia oikeuksia.
11.2. Henkilötiedot suojataan tavalla, joka varmistaa niiden turvallisuuden ja luottamuksellisuuden, soveltamalla asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia toimenpiteitä, jotka estävät asiattomien henkilöiden pääsyn tietoihin.
11.3. Jos Asiakas antaa erillisen suostumuksensa, Verkkokauppa käsittelee henkilötietoja suostumuksessa mainittuihin tarkoituksiin, esimerkiksi tiedottaakseen Asiakkaalle uusista tuotteista, kampanjoista ja Verkkokaupassa saatavilla olevista palveluista.
11.4. Jos Asiakas antaa erillisen suostumuksensa, henkilötietoja voidaan siirtää käsiteltäväksi toiselle suostumuksessa mainitulle taholle, muun muassa jotta Verkkokauppa voi saada tietoa Asiakkaan tyytyväisyydestä Tuotteeseen tai Verkkokaupan palveluun.
11.5. Verkkokaupan Asiakkailla on oikeus tutustua henkilötietoihinsa, korjata niitä sekä pyytää niiden poistamista.
12. NEWSLETTER
12.1. Newsletter on palvelu, joka koostuu tiedotteen ja markkinointiluonteisten viestien säännöllisestä lähettämisestä Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakas voi milloin tahansa tilata newsletterin tai peruuttaa tilauksensa. Tilaus on vapaaehtoinen ja maksuton. Newsletterin voi peruuttaa koska tahansa klikkaamalla jokaisessa viestissä olevaa peruutuslinkkiä tai muuttamalla asetuksia Asiakastilillä.
12.2. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään newsletterin lähettämistä, markkinointisisällön toimittamista, tilastollisten analyysien tekemistä sekä palvelun turvallisuuden ja asianmukaisen toiminnan varmistamista varten. Tietoja käsitellään voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja ainoastaan niiden tahojen toimesta, joilla on oikeus käsitellä tietoja Verkkokaupan puolesta.
13. EVÄSTEET
Näissä ehdoissa käytämme termiä ”cookie” viitatessamme niin sanottuihin evästeisiin ja muihin vastaaviin teknologioihin, joita koskee Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 2002/58/EY 12.7.2002 henkilötietojen käsittelystä ja yksityisyyden suojasta sähköisen viestinnän alalla.
13.1. Mitä evästeet ovat? Evästeet (cookies) ovat pieniä tiedostoja, jotka sisältävät tietoja ja jotka selain tallentaa käyttäjän tietokoneelle tai muulle laitteelle. Ne helpottavat sivuston käyttöä ja selaamista, mutta eivät itsessään kerää tietoja, joita laitteelle tai tiedostoihin on tallennettu. Laitteelle tallennetut evästeet voivat parantaa selauskokemusta mukauttamalla palvelun paremmin käyttäjän tarpeisiin. Käyttäjien yksityisyyden suojaamiseksi selain sallii verkkosivuston käyttää vain niitä evästeitä, jotka käyttäjä on jo vastaanottanut.
13.2. Mihin tarkoitukseen käytämme evästeitä? Käytämme evästeitä ymmärtääksemme paremmin, miten käyttäjät käyttävät sivustojemme sisältöä. Tämä auttaa meitä mukauttamaan palvelujamme käyttäjien yksilöllisiin tarpeisiin ja parantamaan sivustojemme käyttömukavuutta. Evästeet tallentavat muun muassa käyttäjän käyttämän selaintyypin ja selaimeen asennetut lisäohjelmistot. Ne tallentavat myös käyttäjän mieltymykset, kuten kielen ja alueen. Nämä tallennetaan käyttäjän oletusasetuksiksi ja niitä käytetään sivustolle palattaessa. Evästeet mahdollistavat myös sivuston arvioinnin ja kommenttilomakkeiden täyttämisen.
13.3. Millaisia evästetyyppejä on?
13.3.1 Välttämättömät evästeet - nämä evästeet ovat tarpeen, jotta käyttäjä voi liikkua verkkosivustolla ja käyttää sen toimintoja. Ilman niitä rekisteröityminen ja sisäänkirjautuminen eivät olisi mahdollisia. Tällaiset evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoja, joita voisi käyttää markkinointitarkoituksiin, eivätkä ne tallenna käyttäjän vierailemia sivuja.
13.3.2 Suorituskykyä parantavat evästeet - nämä evästeet keräävät tietoja siitä, miten käyttäjä käyttää verkkosivustoa (esim. mitkä sivut ovat useimmin vierailtuja). Ne eivät kerää käyttäjää yksilöiviä tietoja, ja kaikki kerätty tieto on anonyymiä. Niitä käytetään verkkosivuston toiminnan tehostamiseen.
13.3.3 Toiminnalliset evästeet - nämä evästeet muistavat käyttäjän tekemät valinnat (esim. käyttäjänimi, kieliasetukset) ja mahdollistavat sivuston mukauttamisen käyttäjän tarpeisiin. Ne muistavat esimerkiksi fontin koon ja tyypin sekä muut sivuston osat, joita käyttäjä voi mukauttaa. Ne ovat tarpeen myös esimerkiksi videoiden katselun tai blogin kommentoinnin mahdollistamiseksi. Näiden evästeiden keräämät tiedot voidaan säilyttää anonyymeinä, eikä niitä voida käyttää käyttäjän muiden sivustojen selaamisen seuraamiseen.
13.3.4 Mainonnan kohdentamiseen käytettävät evästeet - nämä evästeet ovat käytössä mainosten tai viestien näyttämiseksi käyttäjälle hänen kiinnostuksenkohteidensa mukaisesti. Joskus tämäntyyppiset evästeet ovat yhteydessä muihin verkkopalveluihin, kuten sosiaalisen median palveluihin.
13.3.5 Istunto- ja pysyvät evästeet - edellä mainitut neljä evästetyyppiä jaetaan istuntoevästeisiin (väliaikaiset evästeet) ja pysyviin evästeisiin. Istuntoevästeet keräävät tietoja käyttäjän toiminnasta ainoastaan yhden istunnon aikana. Istunto alkaa, kun käyttäjä avaa verkkosivuston, ja päättyy sen sulkemiseen, jolloin evästeet poistetaan. Pysyvät evästeet säilyvät laitteella tietyn ajan. Ne aktivoituvat automaattisesti, kun käyttäjä vierailee sivustolla uudelleen.
13.4. Miten evästeet voi estää tai poistaa? Jos käyttäjä päättää, ettei halua käyttää evästeitä, hän voi helposti poistaa ne käyttämänsä selaimen evästekansiosta. Selaimen asetuksia voi myös muuttaa siten, että selain estää evästeet tai varoittaa ennen niiden tallentamista. Tarkemmat tiedot löytyvät kunkin selaimen valikosta. Jos evästeiden käyttö estetään, sivustojamme voi edelleen käyttää, mutta jotkin toiminnot eivät ehkä toimi oikein.
14. ARVOSTELUT VERKKOKAUPASSA
14.1. Verkkokaupan Asiakkaalla on mahdollisuus julkaista ostoksistaan vapaaehtoisesti ja maksutta arvostelu. Arvostelu voi sisältää arvosanan, kirjallisen arvion tai kuvan ostetusta Tuotteesta.
14.2. Verkkokaupassa tehdyn ostotapahtuman jälkeen Myyjä luovuttaa arvostelukutsun laatimiseen tarvittavat tiedot (nimi, sähköpostiosoite, Tilauksen numero, ostopäivä sekä tiedot tilatuista Tuotteista) arvostelujen keruuprosessia hoitavalle yritykselle. Kyselyt ja koko niiden käsittelyprosessi toteutetaan Judge.me Ltd:n toimesta osoitteessa c/o Buckworths 2nd Floor, 1-3 Worship Street, London, England, EC2A 2AB (jäljempänä ”Judge.me”). Judge.me lähettää Asiakkaalle sähköpostiviestin, jossa pyydetään arvioimaan ostokset ja jossa on linkki verkkolomakkeeseen, jonka avulla Asiakas voi antaa arvostelun, vastata Myyjän kysymyksiin, lisätä oman arvionsa sekä liittää kuvan Tuotteesta. Jos Asiakas ei anna arvostelua ensimmäisen kutsun jälkeen, Judge.me:llä on oikeus lähettää uusi pyyntö arvostelun antamiseksi.
14.3. Arvosteluja voivat antaa ainoastaan henkilöt, jotka ovat tosiasiallisesti tehneet ostoksia Verkkokaupassa.
14.4. Asiakkaiden antamat arvostelut julkaistaan Myyjän toimesta Verkkokaupassa.
14.5. Asiakkaat eivät saa käyttää arvosteluja lainvastaisiin tarkoituksiin, erityisesti toimintaan, joka rikkoo hyviä tapoja, reilun kilpailun periaatteita, immateriaalioikeuksia tai Myyjän tai kolmansien osapuolten henkilökohtaisia oikeuksia.
14.6. Arvostelut voivat koskea ainoastaan tosiasiallisesti ostettuja Tuotteita. Fiktiivisten ostotapahtumien tekeminen arvostelujen julkaisemiseksi on kielletty. Kiellettyä on myös, että Myyjä tai sen työntekijät julkaisevat arvosteluja työsuhteen muodosta riippumatta.
14.7. Jokaisella Asiakkaalla on oikeus poistaa antamansa arvostelu milloin tahansa.
14.8. Yksityiskohtaiset arvostelujen antamista koskevat säännöt ovat saatavilla Judge.me:n verkkosivuilla osoitteessa: https://judge.me/content-policy.
15. KYSYMYKSET
Kaikki Asiakkaat voivat luottaa apuumme ja palveluumme. Kaikki kysymykset, huomautukset ja ehdotukset pyydämme lähettämään sähköpostiosoitteeseen: contact@nutridome.fi
16. LOPPUMÄÄRÄYKSET
16.1. Kaikki Verkkokaupan verkkosivuilla saatavilla olevat sisällöt ovat Myyjälle kuuluvan tekijänoikeuden tai niiden tahojen tekijänoikeuden kohteena, joilta Myyjä on saanut luvan sisällön julkaisemiseen.
Näitä oikeuksia suojaa Euroopan unionin alueella voimassa oleva tekijänoikeus- ja lähioikeuslainsäädäntö.
Kaiken edellä mainitun sisällön jäljentäminen, kopioiminen tai levittäminen kokonaan tai osittain ilman Myyjän kirjallista suostumusta on kielletty.
16.2. Myyjä pidättää oikeuden tehdä muutoksia näihin ehtoihin tärkeistä syistä. Tärkeillä syillä tarkoitetaan:
a) tarvetta mukauttaa ehtojen määräyksiä voimassa olevaan lainsäädäntöön ja/tai toimivaltaisten viranomaisten päätöksiin, jotka koskevat Myyjän sähköisten palvelujen tarjoamista ja jotka vaikuttavat Asiakkaan ja Myyjän välisessä sopimuksessa määriteltyihin oikeuksiin ja velvollisuuksiin;
b) yleisesti sovellettavan lainsäädännön tulkinnan muuttumista (vaikuttaen ehtojen sisältöön) tuomioistuinten ratkaisujen, päätösten, suositusten tai toimivaltaisten viranomaisten ohjeiden seurauksena;
c) asiakaspalvelun parantamista;
d) Verkkokaupan toiminnallisuuden laajentamista ja/tai muuttamista;
e) uusien sähköisten palvelujen käyttöönottoa ja/tai sähköisten palvelujen tarjoamisen teknisten ja/tai teknologisten ehtojen muuttamista (mukaan lukien näissä ehdoissa esitettyjen teknisten vaatimusten päivittäminen);
f) ehtojen sisältämien virheiden ja/tai kirjoitusvirheiden korjaamisen tarvetta;
g) Myyjän tietojen muuttumista (mukaan lukien yhteystiedot, nimet, sähköpostiosoitteet tai ehtojen sisältämien linkkien päivittäminen) tai muiden näissä ehdoissa mainittujen tietojen muuttumista.
16.3. Näissä ehdoissa sääntelemättömissä asioissa sovelletaan Suomen yleisesti voimassa olevaa lainsäädäntöä.
16.4. Nämä ehdot ovat voimassa 26.11.2025 alkaen.